Krynica Zdrój – wrzesień 2021

5 września godz. 500 słuchacze UTW Iława wyruszyli do pięknego miasta Krynicy Zdrój zwanego również „Perłą Polskich Uzdrowisk". Zabraliśmy ze sobą świetne humory a Krynica przywitała nas piękną, słoneczną pogodą.
Każdy dzień był zorganizowany i wypełniony atrakcjami. Poniedziałek zaczęliśmy od zwiedzania miasta z przewodnikiem.
Wtorek przeznaczyliśmy na ponad kilometrowy spacer w koronach drzew ścieżką prowadzącą do Wieży Widokowej (Słotwiny Arena). Wieża widokowa to 49,5 m drewniana konstrukcja pozwalająca na podziwianie całego regionu krynickiego oraz cudnych widoków otaczających gór.
Podczas kolejnych dni zwiedziliśmy ogrody biblijne w Muszynie oraz ogrody zmysłów zwane również sensorycznymi. Chętni mogli podziwiać Muszynę i Beskid Śląski z platformy widokowej (11,5 m).
W Tyliczu natomiast zwiedziliśmy dwie świątynie oraz golgotę i dróżki różańcowe z sentencjami. Tego dnia wieczorem odbyła się biesiada ze wspaniałą kapelą góralską, która porwała biesiadników do tańca, w przerwie miedzy tańcami słuchaliśmy anegdot i kawałów góralskich.
Bardzo przyjemnym i dużym relaksem okazał się wyjazd na Słowację do miejscowości Vrbov, gdzie w kompleksie basenów zewnętrznych z siarkową wodą geotermalną zażywaliśmy kąpieli. Vrbov to kąpielisko z wodą leczniczą, która wpływa korzystnie na układ ruchowy, oddechowy, nerwowy, sercowo-naczyniowy i skórę.
Będąc w Krynicy-Zdrój nie można było pominąć takich atrakcji jak deptak, Pijalnia Główna (ze słynnymi wodami jak: Jan, Zuber, Słotwinka, Tadeusz), Muzeum Zabawek czy Muzeum Nikifora. Idąc przez miasto nie da się nie zwrócić uwagi na pomniki zasłużonych dla Krynicy jak Jana Kiepury czy Bolesława Kaczyńskiego oraz charakterystyczny pomnik Nikifora.
Miasto ma wiele do zaoferowania, przyjeżdżając do Krynicy nie sposób się nudzić.
Krynica Zdrój przywitała i pożegnała nas piękną, słoneczną pogodą. Pełni zachwytu i pozytywnych wrażeń ruszyliśmy w drogę powrotną do jakże innej ale równie pięknej Iławy.